Sahabat Sejati

Monday 15 November 2010

Izinkan aku...


Izinkan aku terbang ke langit lepas
Agar dapat ku lihat hijau nan terbentang
Menghayati ciptaan-Mu tiada bandingan
Biar terlimpah syukur dalam ucapan

Izinkan aku belayar ke tengah samudera
Agar dapat ku titipkan rindu deburan ombak
Menghempas pantai setia bertamu
Sebagai zikir pengingat kelalaian

Izinkan aku meneroka rimba raya
Agar dapat ku dengar kicauan mergastua
Betapa luas rahmat kasih sayang-Mu
Menumpah rezeki tanpa berkira-kira

Izinkan aku meredah padang pasir nan luas
Agar dapat ku rasa kekerdilan diri
Tiada harapan selain untuk-Mu
Demikian insan berjiwa hamba

Izinkan aku kembali ke dalam diri
Mencari cahaya sinar abadi
Kerana di situ cintaku berbunga
Buat Tuhan Rabbul `alameen

Izinkan aku kerana aku masih di sini...

abuikhwan
Kuantan, Pahang
15 November 2010
9.30 malam

0 comments:

Post a Comment