Sahabat Sejati

Saturday 28 June 2014

Aku cinta pada-Nya


Aku cinta pada-Nya
Entah berapa dalam dasarnya,
Entah berapa tinggi puncaknya
Entah berapa pula nilai harganya

Aku cinta pada-Nya
Mungkin hanya getaran di hujung rasa
Atau sekadar ungkapan tiada perisa
Hambar dan tawar meluah kata

Aku cinta pada-Nya
Biarpun terdengar umpama senda
Seringkali bergelut antara iman dan noda
Terkadang menang terkadang kecewa

Aku cinta pada-Nya
Saat tangan menadah lafaz berbicara
Kerana percaya DIA tidak akan menghampa
Yakin rahmat-Nya sentiasa di atas murka
“AKU menurut sangkaan hamba-KU” dalam firman-Nya
Demikianlah sifat Tuhan Yang Esa


قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
"Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hamba-Ku yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (az-Zumar: 53)

28 Jun 2014/30 Sya`ban 1435 (07:50)
Ruang Tamu teratak kecilku

1 comments:

mamawana said...

Aku cinta padaNya
Dalam diam dan malu

http://nurqasehbiz.blogspot.com/2013/05/cinta-maha-ghaib.html

Post a Comment