Sahabat Sejati

Thursday 19 July 2012

Syurga Merinduimu


‘Wahai lelaki tua, selamatkanlah aku daripada ular ini dan semoga Allah menyelamatkanmu jua.’ Lelaki itu pun menangis dan berkata: ‘Aku ini lemah dan ia (ular) pula lebih kuat daripadaku. Berlarilah dengan segera. Semoga Allah merupakan buatmu sesuatu yang menyelamatkanmu daripadanya. Aku pantas berlalu terus ke hadapan. Lalu aku pun naik ke atas satu anjung daripada anjung-anjung hari kiamat itu.

Lalu aku melalui tepi beberapa tingkatan api neraka dan aku hampir-hampir terjatuh ke dalamnya disebabkan pergelutanku itu. Maka satu suara menjerit: ‘Berundurlah kamu! Kamu bukan daripada ahlinya.’ Lalu aku berasa senang dengan kata-katanya itu dan aku pun berundur.
 ---------------

Tajuk : Syurga Merinduimu
Penulis : Amaluddin Mohd Napiah
Penerbit : Galeri Ilmu Sdn Bhd
M/S : 317
Harga : SM 24.00 / SS 26.00

SYURGA MERINDUIMU merupakan himpunan pilihan 30 bab (artikel) yang membicarakan persoalan asas kehidupan seorang Muslim. Berbeza dengan perbahasan yang lebih ringkas dalam tiga buku beliau sebelum ini, sentuhan Ustaz Amaluddin Mohd Napiah kali ini lebih mendasar, namun masih mengekalkan penggunaan ayat, contoh dan analogi yang mudah dihadam.

Ia diberi nilai tambah dengan paparan kisah-kisah teladan yang mengukuhkan perbahasan. Secara bersahaja dan lembut namun mengesankan, buku ini menyuntik semangat dan motivasi diri untuk terus beribadah, beramal soleh, menuntut ilmu, berjuang dan bermujahadah demi mendapatkan redha Allah Tabaraka wa Taala kerana sesungguhnya ... syurga merindui kita!

Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan!

1 comments:

HaNie said...

Terima kasih Saudara Abu Ikhwan. Awak selalu berkongsi buku-buku yang bagus untuk dibaca. Dan saya selalu membeli buku-buku yang awak kongsikan tersebut dan saya seronok membacanya..

Post a Comment