Sahabat Sejati

Friday 11 April 2014

Satu catatan: 08 April, mengetuk pintu emosi


Saya tidak mampu untuk menulis sesuatu tentang ayah. Saya tidak tahu siapa ayah suatu ketika dahulu kerana perginya terlalu awal. Saya sedih kerana saya tidak sempat bersama ayah apabila tiba masa untuk saya mula mengorak langkah juang. Ayah, perginya ketika usia saya masih bertatih mengenal dunia dan kehidupan.

Namun, tidak pernah saya terkilan dan kecewa dengan suratan taqdir ini. Seperti yang sentiasa saya coretkan, apa jua yang dilalui dalam kehidupan ini, pasti ada hikmah yang terkandung kebaikannya. Tetapi, jauh tertanam lubuk hati ini, kerinduan yang sangat mendalam. Mudah-mudahan dapat jua wajah ayah kutatapi di depan mata ini suatu hari nanti, dengan izin-Nya...



Salam sejahtera buat ayah di persinggahan sementara. Dari anak-anakmu yang masih rindukan belaian kasih itu. Tiada apa yang mampu kami kirimkan melainkan secebis doa buat penemanmu di sana. Moga saat dibangkitkan nanti telah ada penolakmu ke syurga Allah yang abadi. Kami memohon dengan izin dan rahmat-Nya.

0 comments:

Post a Comment